PROJEKTY NAUKOWE

NAUKA LEŻY U PODSTAW KAŻDEGO POSTĘPU
M.Skłodowska-Curie

Prowadzimy interdyscyplinarne badania w zakresie glottodydaktyki, językoznawstwa stosowanego, ale również z obszaru psychologii stosowanej i pedagogiki.

Badamy procesy uczenia się i nauczania języków ze szczególnym uwzględnieniem języków obcych specjalistycznych, autonomię, motywację, procesy samoregulacyjne, indywidualizację nauczania z wykorzystaniem technologii informacyjnych i komunikacyjnych, nauczanie na odległość (synchroniczne, asynchroniczne, hybrydowe), nauczanie w wirtualnym środowisku (wirtualne klasy), rozwój kompetencji akademickich w kontekście uczenia się języka obcego specjalistycznego, rozwój zawodowy nauczycieli języków obcych.

Jesteśmy partnerami flagowego projektu Małopolska Chmura Edukacyjna.  Jego głównym celem jest zbudowanie współpracy uczelni ze szkołami ponadgimnazjalnymi, aby rozbudzić zainteresowania młodzieży i zachęcić ich do podejmowania studiów, ważnych dla rozwoju regionu. Działania są także skoncentrowane na rozwijaniu u młodzieży kompetencji cyfrowych, kluczowych we współczesnym społeczeństwie. ILCA w projekcie jest odpowiedzialna za obszar tematyczny dotyczący nauki języków obcych.  Realizujemy innowacyjny projekt zdalnego, synchronicznego nauczania języka angielskiego zawodowego w małopolskich technikach. Naszym celem jest stworzenie innowacyjnego środowiska wspierającego naukę języków i poznawanie różnych kultur, budującego motywację uczniów i ich chęć odkrywania Innego,  rozwijającego samodzielność uczniów, ich autonomię oraz kształcącego umiejętności społeczne takie jak praca w grupie czy umiejętność planowania wspólnego uczenia się. Naszym zadaniem jest skuteczne uczenie uczniów szkół ponadgimnazjalnych przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii i komunikacji multimedialnej oraz narzędzi web 2.0 a także  umożliwienie nauczycielom doskonalenia zawodowego. Projekt „Małopolska Chmura Edukacyjna" jest jedynym z najważniejszych projektów Programu Strategicznego „Kapitał Intelektualny i Rynek Pracy”. Docelowo program ma objąć wszystkie szkoły ponadgimnazjalne w Małopolsce i będzie realizowany do 2020 roku.

 

Wśród nas są autorki i autorzy licznych publikacji z zakresu dydaktyki języków obcych. Chcemy lepiej rozumieć procesy nauczania i uczenia się, aby nauka języków była bardziej efektywna, dostosowana do  wymagań współczesnego ponowoczesnego świata.